Himnusszal az állam ellen – énekléssel tiltakoznak a kormány iskolareformjával szemben a lett diákok
Lettországban hasonló problémákkal küzdenek az iskolák, mint Magyarországon – a tanulók különleges módját választották a tiltakozásnak.
Lettországban hasonló problémákkal küzdenek az iskolák, mint Magyarországon – a tanulók különleges módját választották a tiltakozásnak.
Oktatási reformot szeretne a Debreceni Egyetem volt rektora, aki a Párbeszéd és az MSZP színeiben indul az előválasztáson.
Nem én vagyok gőgös, hanem azok, akik szerint nincs mit tanulni senkitől.
TGM már megint vizsgáztat, öncélúan és reflektálatlanul.
Az oktatás reformjáért tüntettek pénteken a diákok.
Szörnyű belegondolni, de még a termek méretéről is az igazgató dönthet, és nem a minisztérium.
Béta változatban elérhetővé vált a Minecraft új bővítménye, amellyel a Microsoft a jövő legfontosabb képességét, a programozást tanítja játékosan a gyerekeknek.
A negyedik ipari forradalom küszöbén Magyarországnak a szellemi kincsét kellene gyarapítania, amihez létfontosságú az informatikai oktatás megreformálása – a SMART 2017 konferencián egész délelőtt erről beszéltek szakértők. Konklúziójuk pedig sürgeti a döntéshozókat: vagy felkészítjük a mai gyerekeket a jövő problémáinak megoldására, vagy az állásinterjúk első kérdésénél csődöt mondanak.
A tankönyvpiac 2013-as bekebelezéskor lökték partvonalra az addig piacvezető Mozaik Kiadót, amely ezért külföldön próbálkozik, ahol oktatási szoftverük sorra kapja az elismeréseket.
Mit látni a legendás finn iskolában? Hát a szomorú, döglött magyar jövőt. Irigységtől sárguló pillanatfelvétel Helsinkiből - Tóta W. Árpád riportja.
Mi számít korszerű tudásnak, és hogyan kell érdekesen, hatékonyan átadni a diákoknak? Az MTA négyéves, 200 millió forintos kutatási programot indít az iskolai szakmódszertan tudományos megalapozására.
A kormány az oktatásban azért vezetett be ostoba tantervet, adminisztrációs terheket és minősítési rendszert, hogy ellophassa az azok elkészítése után felvehető uniós forrásokat – állítja Hadházy Ákos LMP-s politikus, a trafikbotrány leleplezője.
A közoktatás nem kért belőle, közösségi finanszírozással most még is piacra dobják azt a magyar fejlesztésű kártyajátékot, amely alapjaiban változtathatja meg az általános iskolai matematikaoktatást, csak nem nálunk.
Elengedhetetlen az iskolák autonómiájának a tiszteletben tartása és az átalakítási tervek alapos előkészítése és kommunikációja – mondta a hvg.hu-nak Mirosław Handke korábbi lengyel oktatási miniszter, akinek a vezetésével 1999-től kezdve olyan sikeresen újították meg a lengyel közoktatási rendszert, hogy az ma az európai élvonalhoz tartozik. Az Orbán-kormány a „lengyel modellre” hivatkozva szeretné a jelenlegi nyolcéves általános iskolát egy tanévvel meghosszabbítani. Handke szerint nem szerencsés egy ország oktatási modelljét egyszerűen egy másikba átültetni, és 16 évvel ezelőtt náluk nem csupán egy oktatási reformról volt szó, hanem az ország közigazgatásának teljes átszervezéséről.
Négy év után – úgy tűnik – letett az egyetemi-főiskolai rendszer gyors és fájdalmas „racionalizálásáról” a felsőoktatási államtitkárság, amely az intézményrendszer legfontosabb problémáira eddig nem adott megoldási javaslatot.
Egész napos zárt frakcióülést tart a Fidesz és a KDNP, és a képviselők arra számítanak, hogy Orbán Viktor végre felfedi a 2014 és 2018 közötti ciklusra vonatkozó nagy terveit. Korábban kormányzati források arról beszéltek a hvg.hu-nak, a kabinetben szűk körben folyt a tervezés, de az önkormányzati választásokra való tekintettel nem hoztak nyilvánosságra semmit ezekből, még arra is figyeltek, hogy semmi ne szivárogjon ki.